16:27 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پیش فروش سکه

چگونه به گرانی "نه" بگوییم؟
پایگاه خبری راد: با سوءاستفاده برخی واردکنندگان از دلار ۴۲۰۰ تومانی سریال افزایش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر آغاز شد و در این شرایط دولت از مردم کمک خواسته تا گران‌فروشان را معرفی کنند.
معامله اوراق سکه شاید وقتی دیگر!
پایگاه خبری راد: در حالی که قرار بود اوراق گواهی سکه پیش فروش از امروز در بورس کالا داد و ستد شود به دلایلی این موضوع به تعویق افتاده است.
تصمیم‌ها درباره ارز و سکه با واقعیت موجود همخوانی داشته باشد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید مادامی که عرضه و تقاضا با تصمیم‌ها و تئوری‌های پشت میز فاصله دارد، تلاطم‌ بازار نیز ادامه خواهد داشت و این موضوع بر بازار سهام تاثیر بسزایی می‌گذارد. او همچنین معتقد است اگر از اول مشخص بود که گواهی‌های سپرده سکه‌های پیش فروش قرار است در بورس معامله شود، روند افزایش قیمت سکه امروز به این حد نمی‌رسید.
از ثروت‌های بادآورده ارزی، مالیات سنگین اخذ شود
یک اقتصاددان، جنگ ارزی را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت ارز در بازار دانست و از مردم خواست تا با رفتار صحیح اقتصادی و نظارت دقیق و کارآمد دولت به مقابله با این وضعیت بوجود آمده بپردازند.
نکاتی که باید برای معامله اوراق سکه بدانید
پایگاه خبری راد: انتشار اوراق سکه و معامله آن در بازار بورس از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود.
طرح «ممنوعیت واگذاری سکه به‌صورت نامحدود» شامل چه کسانی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اجرای طرح پیش فروش سکه به این منظور بود تا نیاز افراد تامین شود و این طبیعی است که یک فرد به ۴۰ هزار سکه نیاز ندارد.
روی تلخ سکه‌های پیش‌فروش
پایگاه خبری راد: بعد از حدود دو ماه از اتمام طرح پیش فروش سکه و فروش بیش از ۷.۵ میلیون قطعه و در زمانی که نرخ در بازار بالا رفته و سود این سکه‌ها قابل توجه است، اکنون مسئولان نظارتی به این فکر افتاده‌اند که نباید عده‌ای از این طرح سود ببرند!
دلار 3800 را فقط به تامین دارو و کالاهای اساسی اختصاص می‌دادم
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اگر وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی بودم دلار 3800 و 4200 تومان را فقط برای تامین کالاهای اساسی و ضروری و دارو اختصاص می‌دادم.
جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود هم عرضه و تقاضای سکه در بازار مدیریت می‌شود و هم از تصاحب مقدار هنگفت سرمایه در یک شب توسط یک فرد جلوگیری می‌کند.
مالیات به سکه‌های پیش فروش هم می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: گر چه در زمان پیش فروش سکه، بانک مرکزی اعلام کرد که هیچ مالیاتی به این سکه‌ها تعلق نمی‌گیرد، اما اعلام اخیر سازمان امور مالیاتی برای الزام پرداخت مالیات از سوی خریداران سکه این ابهام را ایجاد کرده که آیا صاحبان سکه‌های پیش فروش نیز باید از این بابت مالیاتی بپردازند، موضوعی که تاکنون از سوی هیچ یک از دستگاه‌های ذیربط شفاف‌سازی نشده است.
احتمال تحویل سکه‌های پیش فروش زودتر از سررسید
پایگاه خبری راد: با توجه به شرایط موجود در بازار سکه و روند رو به رشد قیمتی آن احتمالا سکه‌های پیش فروش شده سررسید تیرماه زودتر از موعد تحویل می‌شود.
تشکیل کارگروهی برای برخورد با دلالان ارز، سکه، خودرو و مسکن
پایگاه خبری راد: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کارگروه ویژه برخورد مالیاتی با سوداگران بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن خبر داد.
چند و چون معامله اوراق گواهی سپرده سکه در بورس کالا
پایگاه خبری راد: اوراق گواهی سپرده سکه قابل معامله در بورس کالا حکم سکه فیزیکی را دارد و مردم به راحتی می توانند آن را بدون محدودیت خرید و فروش کنند. به نظر می رسد که بانک مرکزی به کمک عرضه این اوراق در بورس می‌خواهد به صورت بلندمدت و مستمر در بازار حضور پیدا کرده و تعادل موجود در روند معاملات و میزان عرضه و تقاضا را حفظ کند.
سکه و سود هم به داد نقدینگی نرسید
پایگاه خبری راد: با وجود سیاست‌هایی که بانک مرکزی در پایان سال گذشته برای جذب نقدینگی از بازار به اجرا درآورد، باز هم میزان افزایش حجم آن در مقایسه با ماه‌های قبل قابل توجه است.
ارز نباید تک‌نرخی‌می‌شد/ لزوم افزایش نرخ سود بانکی
پایگاه خبری راد: یک عضو اتاق بازرگانی معتقد است یکی از راه‌های اساسی برون رفت از وضعیت فعلی، افزایش سود سپرده‌های بانکی است.